onsdag 24 augusti 2011

Gästinlägg.


Morgondopp mm.

Det första jag gjorde idag var att ta ett morgondopp och sen simmade jag ca en timme. Det var varmare i vattnet än uppe på land. Så det blev snabbt in i värmen och sen blev det frukost med kaffe.

Och nu har Neo och jag varit i skogen och plockat mer svamp. Det finns så många ätliga svampar, för jag tycker att kantareller inte smakar sådär mycket. Det finns så många andra kryddiga och goda svampar.
Så nu har jag en hel del svamp att ta vara på. De igår har jag rensat, förvällt och frusit in. Så det är dagens svampar jag ska ta itu med. Men jag tycker det är så roligt. Klart att jag har använt en del till matlagningen igår. 
Så jag har en del att fixa med idag oxå. Sortera svamparna och göra som igår. ;)



Det finns massor med blåbär oxå, men jag tål inte dom, så de får vara kvar till någon annan.


Det har varit mulet sen i morse, men när Neo och jag var ute så tittade solen fram lite grann.
Och regnat inatt har det gjort, det såg jag på vägarna, de var alldeles blöta och en hel del vattenpölar med.

Och som vanligt så kan man inte lita på SMHI. De lovar ett och sen blir det tvärtom. ;(

Och en annan sak. Det finns massor med rönnbär i år oxå. Så det blir väl en kall otäck vinter igen. Brukar bli det när det är mycket bär till fåglarna. Men inte till räven, han tycker de är sura.



Ha det gott!