tisdag 23 augusti 2011

Jag gästbloggar här en tid framåt.

Och jag är en väninna till Kjellsdotter, som kallas Monni.
Vi får se om Kd kommer tillbaka, annars övertar jag bloggen. För hon mår inte bra och vet inte om hon kommer att fortsätta efter sin fraktur läkt.

Ja vad skriver man här då. Jag är född -49 bor ensam med 2 katter. Har inga barn, alltså ingen familj. Och har en massa intressen. Det kommer nog att visa sej så småningom.

Jag är lite besviken på sommaren som varit. Om man nu kan kalla den för det. Det har varit mest regn och rusk. Tråkigt. För jag bor nära en sjö. Och jag brukar få tillbaka mina krafter, efter vintern, med att simma. Men det har varit dåligt med den varan i år. Så jag får se hur jag klara vintern i år. Hoppas den inte blir så kall och att det kommer mindre med snö, för det tycker jag vi har fått för mycket av de senaste vintrarna. Men vi är inte där ännu. Tack o lov.
Idag skiner solen, ja det har den gjort de senaste dagarna. Och det har varit skönt att vara ute. Hoppas nu bara att solen stannar kvar en tid. Men jag märker att det blir mörkt tidigare nu på kvällarna. Inte bra. Det går för fort.
Jag ser det också på ungdomarna som börjat skolan. De har inte fått någon sommar de heller. Och de fattar inte riktigt hur fort sommarlovet gick. Jag har sett det i bloggar jag läst.
Och vad dagen har att bjuda på, det återstår att se. Nu ska jag sätta mej ute och dricka en kopp kaffe eller 2. Det ser så skönt ut.
Ha en bra dag!
Kram Monni.

Inga kommentarer: