fredag 5 augusti 2011

God morgon!

Välkommen till min blogg!
Jag är ny här i bloggsfären. Men jag hoppas att jag får tid med att skriva lite om mej och min vardag. Inte för att den är så intressant, men det kan vara roligt för mej själv att ha som en slags dagbok.
Jag kan gå tillbaka och kolla vad som hänt tidigare o s v.

Idag när jag vaknade, så sken solen, och det gör den fortfarande. Det är underbart härligt. Har suttit ute och druckit mitt kaffe och ätit frukost. Det är inte varje dag denna sommar, som jag har fått göra det. Det har ju varit så mycket regn. Usch ja. Och det kommer mera av det slaget nu till helgen, kanske t o m idag. Men jag hoppas inte det. För vi behöver alla solstrålar så att vi orkar med den tråkiga hösten och den kalla vintern. Så jag lever på hoppet.

Förutom alla vardagliga sysslor har jag inte planerat in något för dagen. Så jag får se vad jag hittar på. Om vädret håller i sej kanske jag hoppar i sjön och badar lite. Det har varit alldeles för lite av den varan denna sommar. Men det kanske blir bättre. Vi får se.

Det är så svårt att börja blogga så här, när jag inte gjort det tidigare, så detta lilla, får bli en liten början för mej denna gång. Men om det händer något, så skriver jag igen. Det är väl så man gör när man skriver dagbok. Gjorde inte det som barn. Hade inte tid. Det var för mycket lek och bus för det.

Men som sagt var, så återkommer jag.

Inga kommentarer: