söndag 14 augusti 2011

Jag har bakat idag.

Just precis. När jag skulle fika på förmiddagen såg jag att frysen var tom på kakor och bullar. Så det var bara att rulla upp skjortärmarna och sätta igång. Jag vill alltid ha kakor och bullar i frysen om det kommer någon. Och det brukar det göra.

Kanelbullar blev det. Jag gjorde en dubbel sats. Så det räcker en tid.



Sen gjorde jag muffins med hackade nötter och chokladbitar i. Skitgoda blev dom. Hittade på receptet. Hade både nötter och choklad hemma.



Kokoskakor



Nötkakor



Och till slut fixade jag till två sockerkakor. En med citron i och en med hälften choklad och hälften vanlig.
Det blev så gott så.




När jag bakar gör jag alltid dubbla satser. Dels för att jag slipper baka så ofta. Och det går så fort när man väl har satt igång. Sockerkakorna gjorde jag 2 av varje.

Så nu doftar det så gott hos mej. Hembakat!
Men jag har redan fikat, så det får vara bra för idag med det. Men i morgon kommer det 2 väninnor till mej och då ska vi fika goda kakor och bullar. :) Ska bli roligt att ses igen. De har varit på semester i 5 veckor båda 2, men inte på samma ställe. Så jag har saknat deras glada skratt och roliga kommentarer. Men det blir det ändring på nu. :)

Nu ska jag gå och lägga mej. Jag läser mej nog till sömnen kommer.

På återseende!

Inga kommentarer: