tisdag 16 augusti 2011

Åh vilken dag!!!


Strålande solsken och redan varmt. Underbart väder. Hoppas bara det varar. Ibland när det är så här fint ute på förmiddagen, så vänder det och blir mulet och regn. Men det får vi inte hoppas på. Välkommen SOL!

Smörgåstårtan var så god så. Det var skinka och räkor och en massa gott i som min väninna inte talade om för mej vad det var. Hemligt recept. Men hon lovade att göra en sådan till mej när jag ska ha gäster nästa gång. För den var smarrigt god. Heder ska hon ha. Har nog inte ätit en så god smörgåstårta, hemmagjord, någon gång. Himmelskt god var den. Ja, ni märker nog att jag gillar att äta gott. Det är mitt liv, se. Men jag är inte tjock ändå, kanske lite mullig, men vad gör det? Vi lever bara en gång, så varför inte unna sej det man tycker om.

Vet inte vad jag ska hitta på idag. Har städat undan och tvättat, så det är inte mycket att göra hemma. Och min man arbetar. Han är borta i veckorna och kommer hem på fredagskvällarna. Sen åker han på måndags morgon. Så helgerna vill vi ha för oss själva. Om det inte är något speciellt. Det händer ju ibland.

Funderar på att åka ner till stan och shoppa lite höstkläder. I alla fall kan jag titta och leta om det finns något jag vill ha. Jag behöver så mycket. Både jeans och skjortor, blusar och tröjor. Och skor får jag inte glömma. Jag går i samma skor tills dom nästan trillar av mej. För har jag gått in ett par, så är det så gott för fötterna att gå i dom. Mannen min retar mej alltid för det. Jag har visserligen en massa skor, men de är inte sköna. Får kanske ge bort dom till någon. Men det skönaste att gå i är gympadojor typ Converse.
Och i sommar har jag gått i badtofflor, eller vad de heter. De ser ut som träskor, men är av gummi eller plast, med hål i.. De är jättesköna. Man skämmer bort fötterna på sommaren och sen på hösten får man inte på sej några skor. Precis som om fötterna har blivit större. Har ni varit med om det?

Nej nu tror jag att jag tar bussen till stan och kika lite. Får uppdatera vad jag eventuellt har köpt.
Ha en skön dag!

På återseende!  

Inga kommentarer: